Köpevillkor

 

Betalningsalternativ

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Betalning av våra tjänster kan ske med kort, delbetalning, faktura eller med swish. (läs mer om kort, delbetalning och faktura på https://www.payson.se/sv/ )

Genom att slutföra köp i kassan godkänner Kund Paysons villkor samt Paysons hantering av personuppgifter. Läs mer om hur Payson hanterar personuppgifter här. https://www.payson.se/sv/integritet-och-sakerhet/

 

Villkor vid betalning mot Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar Payson med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer (endast företag). Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar om inte annat väljs vid köptillfället. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger. För att betala mot Faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som utförs vid köpet. Företag som betalar mot Faktura måste vara registrerade i Sverige. Fakturan betalas enligt de betalningsinstruktioner som framgår på fakturan, via Plusgirokonto och OCR-nummer.

Vid försenad betalning skickas en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Det debiteras även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Vid betalning med Faktura/PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till Svea Bank AB, 556158-7634.

 

Förskottsbetalningen

Vid förskottsbetalning kan du nu även betala med Swish. 
Vårt Swish-nummer är: 1234567890

Har du problem med betalningen ? ring kundtjänst 1234567890

 

Priser och avgifter

Samtliga priser visas inklusive moms. I kundvagnen kan man se varans och eventuell fraktkostnads totala pris inklusive moms. Total momskostnad visas alltid.

Gällande produktpris inklusive moms är det pris som vid beställningen framgår på Webbplatsen. Jakthundsbutiken förbehåller sig rätten att ändra produktpriser utan föregående avisering. Privatkund boende inom EU betalar svensk moms medan Privatkund boende utanför EU inte betalar svensk moms. Utländsk Företagskund inom EU debiteras svensk moms i de fall denne inte har uppgivit ett korrekt momsregistreringsnummer. Företagskund utanför EU debiteras inte svensk moms.

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 2–6 arbetsdagar. Om en vara eventuellt skulle vara slutsåld eller restnoterad hör Jakthundsbutiken av sig via mail eller per telefon. Jakthundsbutiken förbehåller sig rätten att inte tillhandahålla den beställda varan och återbetala köpesumman till kunden, om varan inte (eller tillfälligt inte) är tillgänglig, trots att ett köpeavtal slutits.

Vi skickar beställningar med Schenker, DHL och Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!

Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån, brev 14 dagar), så debiterar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Vi tillämpar en enhetsfraktkostnad om 149 kr

Ångerrätt (Gäller både privatpersoner och företag)

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du betalar själv returfrakten. Produkterna som returneras ska vara oanvända med alla lappar och etiketter kvar och i de förpackningar de kom i och i ytterligare en förpackning på vilket returetiketten klistras. Produkterna ska packas på ett sätt så att de är väl skyddade under returtransporten. Retur av brutna, smutsiga och/eller använda produkter accepteras inte. När returen är godkänd kommer Payson att göra en återbetalning av tidigare debiterat belopp.

Garanti & Reklamation Privat person

Vi tillämpar reglerna i konsumentköplagen vid reklamationer av privatpersoner. Som privatkund har du rätt att reklamera en felaktig produkt i 3 år från det datum du mottagit din vara. Reklamationsrätten gäller ursprungliga fel. Om du reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att du mottog varan, är det ditt ansvar att påvisa att felet var ursprungligt. Vid godkänd reklamation reparerar vi varan till originalskick eller byter ut den mot en ny vara. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och bli återbetald för den summa du betalat för varan. Du ska alltid reklamera produkten så snabbt som möjligt och utan onödiga förseningar efter att felet har upptäckts. 2 månader efter felet upptäckts anses alltid som skälig tid för anmälan. Önskar du att reklamera en produkt ber vi dig kontakta oss innan du skickar din produkt i retur till oss. När vi har godkänt din reklamation kommer vi att skicka en returfraktsedel som du klistrar på returförsändelsen.

Garanti & Reklamation företag

Vi tillämpar reglerna i köpslagen vid reklamationer av företag.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Vi reserverar oss för eventuella tryck och skrivfel